keskiviikko 2. lokakuuta 2013

Ravintola Piparkakkutalo, 2.10.2013: myynti- ja markkinointityökalujen työstäminen


Pakkasaamuna kokoontui kahdeksan oivalaista Piparkakkutaloon Hämeenlinnaan kahden asiantuntijan johdolla. Aamun aluksi kuultiin ELYn rahoitusmahdollisuuksista maaseudun mikroyrityksille. Mietintämyssyyn jäi hankeideoita hautumaan.
Myynnissä ja markkinoinnissa paneuduttiin sisältömarkkinointiin. Kuten useassa muussakin asiassa on markkinoinnissakin oltava kivijalka ja ydin ensin kunnossa. Sen jälkeen mahdollisuuksia on vaikka mihin. Asioita voi tarkastella monin eri tavoin. Asiakas on usein se paras asiantuntija, jota kannattaa hyödyntää. Itseltään voi myös kysyä millä toimialalla oikeastaan toimii, onko se matkailuala vai sittenkin vieraanvaraisuusala, viihtyvyysala, elävöittämisala vai sittenkin osallistamisbisnestä.


Päivän OIVAllukset:
Markkinoinnin uusi tarkoitus on auttaminen.
Vertaisjakaminen on verratonta.


Terveisin,
OIVA ja tytöt

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti