maanantai 25. maaliskuuta 2013

Wuolteen Kartano, 25.3.2013: venäläiset asiakkaat ja yhteistyökumppanit

Tervehdys Hauholta!

Tämän vuoden ensimmäisen kokonaisuuden päätöspäivään Hauholle kokoontui 30 yrittäjää. Tapani Valkonen Futurist-matkatoimistosta toi meille terveiset matkatoimiston näkökulmista venäläisiin asiakkaisiin ja yhteistyökumppaneihin, Virve johdatti Venäjän matkailumarkkinointiin ja iltapäivällä syvennyimme tuotteistuksen saloihin. Ja naurua piisasi.

Päivän OIVAllus: Meidän on hyvä pitää mielessä venäläisten käyttämä sanonta - kana ei ole lintu, eikä Suomi ole ulkomaa.                                               

                                                                                                             Terveisin, OIVA ja tytöt

 

3 kommenttia:

  1. Kiitos taas mukavasta päivästä :)
    Mua jäi kiinnostamaan, että millaisia Venäjä-paketteja muut ryhmät saivat kyhättyä? Joko ovat ensi viikolla myynnissä?
    :) Tiina

    VastaaPoista
  2. Moi Tiina!

    Maanantaina oli paikalla hyvä porukka, joten päivästä ei voinut tulla muuta kuin mukava. Lähetämme pyhien jälkeen sekä maanantaina syntyneet materiaalit että Katjan linkkilistan oivalaisille. Odottelemme innollta tuotteiden myynnin aloittamista ja viimeistään Pietarista lähdetaan hakemaan myyntikanavia.

    Terkuin,
    Marjo

    VastaaPoista
  3. Kiitos OIVAlaiset idearikkaista valmennuspäivistä. Hämeen alueen matkailuyrittäjät herättivät sormet näppäimistölle kirjoittamaan ajatuksia viime päivien kokemuksista.

    Hämeen maaperä on usealle venäläiselle mahdollisuus kokea uudenlainen matkailukohde Suomessa. Alueen sijainti on maatieteellisesti loistava. Matkailijan näkökulmasta alueelta on hyvät etäisyydet useampaan isoon kaupunkiin. Autoileva venäläisperhe voi hurauttaa vanhaa kauppareittiä, Hämeen härkätietä, länsirannikolle kuin Venäjän keisari aikoinaan, vuonna 1819. Hämeen teiden ja rautatiekiskojen varret huokuvat Suomen maaseudun ja teollisuuden historia. Tarinat ja legendat heräävät esiin matkailuyrittäjien toiminnoissa.

    OIVAn yrittäjäverkosto sisältää huimasti tietoa ja taitoa. OIVAn valmentajana sain kokea ryhmän voimaatumisen. Ryhmätyöskentelyissä yrittäjät loivat uudenlaisia ideoita, jo olemassa olevista tuotteista ja asikaspalvelu kokemukista.

    Verkostorakentamisen vahvuudet pohjautuivat joustavaa ideoiden vaihtoon ja laaja-alaiseen aluetietämykseen.Verkottuminen on mahdollistaa uudenlaisten tuotteiden rakentamisen ja erottautumisen matkailun markkinoilla. Hyvän matkailutuotteen laadun edellytys on se, että asiakkaan kokemukset ovat vähintään odotusten mukaisia tai ylittävät ne. Hämeen mikroyrittäjillä on nyt valttikortit käsissä. Yhteispelillä he saavuttavat jotain, mitä moni on hiljaa miettinyt mielessään.

    Katja Winogradow
    Haaga-Perho

    курица не птица, и Финлядния не заграница
    kuritsa ni ptitsa, i finljandija ne zagranitsa]
    Kana ei ole lintu ja Suomi ei ole ulkomaa.

    VastaaPoista